Chalupa Daisy Posázaví: rekreační ubytování blízko Prahy

Posázaví na kole aneb cyklotrasy v okolí Sázavy

Každý rok se stovky tisíc cyklistů vydávají na výlety po celé zemi. A mnozí z nich si pro svou cestu zvolí právě Posázaví. Tento region nabízí vše, co si milovník jízdy na kole může přát. Malebnou krajinu s rozmanitým terénem, úchvatné údolí řeky Sázavy, starobylé hrady a zámky, a samozřejmě rozlehlou síť cyklotras, které Vás zavedou do srdce těch nejkrásnějších míst.

Sázavská cyklotrasa č. 19

Tato trasa táhnoucí se po celé délce řeky Sázavy měří celkem přes 200 km. Začíná v Davli, avšak při pobytu u nás se na ní můžete napojit přímo v Bohulibech, jelikož kopíruje příjezdovou cestu předcházející odbočce k chalupě. Přibližně po kilometru cesty se vydáte doprava na odbočku stezky označenou jako 19E, která Vás zavede kolem štol ve Studeném až k viaduktu Žampach. Odtud můžete pokračovat přes naučnou stezku Jílovské zlaté doly. V Kamenném Přívoze pokračujte doleva po trase 8221, pomocí které se dostanete zpátky na hlavní stezku č. 19. Pro pohodovější cestu zvolte odbočku 19D, ta Vás dovede do Týnce nad Sázavou. Odvážnější z Vás mohou zvolit o 4 km delší hlavní trasu č. 19 se stoupáním kolem vrchu Grybla. Odměnou Vám bude výhled na dolní Posázaví u vyhlídky na Panské skále. Do Týnce nad Sázavou Vás odsud bude čekat už jen svižná jízda z kopečka. V samotném městě rozhodně nevynechejte návštěvu místního hradu. Pokud ještě máte dost sil, můžete si trasu prodloužit až do Čerčan. Celkově Vás v tomto případě bude čekat přibližně 22km jízda. Zpátky můžete zvolit přepravu vlakem Posázavský pacifik, který staví jak v Čerčanech, tak v Týnci. Vystoupit můžete až v Davli a dojet po Sázavské cyklostezce zpátky domů do Bohulib.

Zámecký park Konopiště

Návštěvu zámku Konopiště můžete spojit s cyklovýletem pro své ratolesti. Rozsáhlý zámecký park protíná několik asfaltových cest, kde je zakázán vjezd aut. Místo je tím pádem ideální pro malé cyklisty. Vyzkoušet můžou několik tras jejichž délka je kolem 3 až 6 km.

Trasa kolem Českého Šternberku

Z podhradí tohoto krásného hradu se můžete vydat na cyklotúru podél řeky Sázavy. Na trase 0073 odbočte u Poříčka na zelenou turistickou stezku, která Vás po proudu dovede až do Ledečka. Odsud se pomocí červené stezky dostanete do Rataje nad Sázavou, kde můžete navštívit stejnojmenný zámek či hrad Pirkštejn. Zpátky do Českého Šternberka se můžete vydat po Sázavské stezce č. 19, na které Vás ovšem čeká dlouhé a náročné stoupání. Doporučujeme proto raději zvolit cestu vlakem.

Nejen tyto nádherné cyklotrasy na Vás čekají v Posázaví. Dofoukněte duše, nasaďte cyklistické brýle a připojte se k nám na nezapomenutelné dobrodružství po krásách tohoto úchvatného regionu. Jsme si jisti, že si Posázaví zamilujete stejně jako my!